16 Mart 2009 Pazartesi

Karadeniz Otoyolu, “Beyaz Adam” Enis Ayar

Haber

Enis Ayar: “Beyaz Adam” olarak bilinen Ordu’lu çevreci. Mücadelesi sayesinde Ordu’lular otobanı sahillerinden geçirtmemeyi başardılar."

Bu konuyu geçen ağustosta önemsediğim için aşağıdaki bloğumda özellikle haber yapmıştım.
http://kulturtabiat.blogspot.com/2008/08/kumsallarmz.html

Kameranın belgesel film ve haber etki gücü anlaşılıyor..
Ayrıca büyük ve son derece hatalı işleyen projelere durdurma hakkı..
Hayata bakış anlayışlarındaki karanlıklardan aydınlığa çıkış olanakları..

Tebrikler.

Kaynak: Facebook

Son Kumsal :

İnebolu Belediye Başkanı İdris Güleç’in yapımcısına “Sen bunu İstanbul’daki komünistlere izlet” dediği belgeselin tamamı Medyakronik’te;

http://www.medyakronik.com/haber/947/

Geçtiğimiz aylarda İnebolu ve Abana’da gösterimi engellenen, Karadeniz Otoyolu’nun yapımı sırasında yaşanan doğa katliamının anlatıldığı Son Kumsal belgeselini Yapımcı Aydın Kudu ve Yönetmen Rüya Arzu Köksal’ın izniyle yayınlıyoruz.

Geçtiğimiz aylarda Medyakronik’in haberinde de yer aldığı gibi belgeselin Karadeniz sahilindeki gösterim programının İnebolu durağında, filmin gösterimi Belediye Başkanı İdris Güleç tarafından engellenmiş, ertesi gün de Abana Kaymakamlığı belgeselin Abana’daki gösterimine izin vermemişti.

22 Temmuz akşamı İnebolu’da yaşanan olayda belgeselin 7’nci dakikasında Başbakan Erdoğan’ın otoyol açılış görüntülerinin ardından Belediye Başkanı İdris Güleç, Aydın Kudu’yu yanına çağırarak “Başbakanı doğa düşmanı gösteriyorsun! Sen bu filmi al İstanbul’daki komünistlere izlet!” diyerek yapım ekibinin ilçeyi terk etmesini istemişti.

İstanbul’daki gösterimler :

Belgesel Sinemacılar Birliği (BSB) filmin yapımcılarına destek vermek amacıyla Son Kumsal adlı belgeseli dönem dönem İstanbullu izleyiciyle buluşturuyor.

BSB’nin gösterimleri, BSB’nin Erol Dernek Sokak no: 10 Kat 5 Beyoğlu İstanbul adresindeki merkezinde gerçekleştirilecek.

Bilgi almak isteyenler için telefon 0212-245 90 96

DVD isteme adresi ise :
Aydın KUDU ve Rüya KOKSAL
Portakal Yokuşu, Duvarcı Sokak, 19/4
Ortaköy / 34347 İstanbul

Ayrıca belgeselle ilgili daha fazla bilgi sahibi olmak isteyenler;

http://www.turkishmoon.com/sonkumsal/

sayfasını ziyaret edebilirler.

**

Herkes ile paylaşmalıyım o halde :

Bir sevda masalı;

1950 li yıllar Karadeniz'de "denizin "Ulaşım Aracı" olduğu seneler. Ünye'li bir genç kız ile, Fatsa'lı bir genç oğlanın, henüz kara ulaşımı olmadığı, ya da atlı araba ile ulaşım olduğu için, Nazım'ın dizelerindeki gibi "iniyor kayık - çıkıyor kayık - in - çık" takalarla gidip gelmeler, gelin görmeler, çeyiz taşımaları, gelin almalar ... Biz böylesi denize sevdalı, karadenizli aşkların ürünleriyiz. Kayalar isimlendirilirmiş; karakaya, kayan kaya ...

1969-70 li yıllarda tanıştı Karadeniz'li Arnavut kaldırımları ASFALT ile. İlkokuldaydım, sınıf arkadaşım "Çalışkan İrecep", yeni asfaltlanmış yolda, bisikleti ile giden kamyonun altında kaldığında. Benim yaşımda birinin, ölüm ve ölüm kavramı ile ilk tanışmasıydı bu. Sebebi asfalt ve getirisi hız..!

Ne balıklar avladık o hırçın sularda, su üzerinde kalmayı öğrendik. Sevgililerimizin ellerini tuttuk o pirinç tanesi kumsallarda. İrecebin ölümü ile birlikte deniz ile aramıza asfalt girdi. Karadeniz sevdamız ailelerimizce yasaklandı, haklı olarak. Kaygı duyuyorlardı artık bizler için. Sonumuz İrecep gibi olmasın diye.

Tokuç oyununu bilirmisiniz? Hani şu bir yuvarlak taşın ortaya konup, herkesin elinde tuttuğu yassı taşlarla oynanan, yöresel "Tokuç" oyununu? Yuvarlak taş, yassı taşlarla vurulmaya çalışılır, merkezden uzağa itebilen başarmış sayılırdı. Az mı ayaklar mor eller çamurlu gidip, sövgü dinlemedik annelerimizden ... Bizim kuşak dışında "Tokuç Oyunu" nu bilen kalmadı. Neden mi? Çünkü artık Tokuç Taşları'mızın üzerinden KARADENİZ OTOBANI geçiyor. Doğa Ana'nın binlerce yılda, bizim için yuvarladığı taşlar, artık asvalt altında ... Önce Oyunlarımızı Yokettiler ..!

Oysa yapılması gereken (illa yapılacaksa) ; Karadeniz dağlarının arkasından geçecek olan bir otoyol, kıyılara dik inen, kasabaları, kentleri besleyen "tali" yollar idi ki çocukların deniz sevdası tükenmesin, deniz ile buluşması engellenmesin.

İstanbula yapılmak istenen 3. Boğaz Köprüsü (!) ile bağlanması planlanan KARADENİZ OTOBANI ve 3. BOĞAZ KÖPRÜSÜ düşüncesi bir "DOĞA KATLİAMI" dır. Amaç otomobil sektörüne hizmet olmamalıdır. Toplu taşıma, kamu kullanımı ön planda olmalıdır.

İstanbul'daki Komünistler için, Son Kumsal'a sahip çıkmak bir onurdur. Burası garip bir ülke. Bir bakmışsınız yaptığınız işe "Ödül" ler yağmış, bir bakmışsınız, bir sabah erken kapınız çalınmış ... Anadolu insanının bağrından kopup gelen "Sevgi" dir en büyük ödül. Bu sevgi dalgaları, karadenizin dalgalarına karışıp, sahilleri elinden alınan insanlar, bir gün "ellerini toprağa koyup, doğrulup, ayağa kalkacaklar" ı günün yakın olması umudumu hiç yitirmedim.

Kutluyorum Rüya Köksal, Aydın Kudu ve diğer emeği geçen arkadaşlarımı, ellerinize sağlık. Sevgilerimle.

Peace Trust

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA İMAR PLANI KORUMA YENİLEME MSGSÜ YTÜ İTÜ Y.MÜH. CUMHUR KOCALAR İST

Şeh.Dr.AZİZ CUMHUR KOCALAR: MÜLKİYET-İMAR HAKLARI AKTARIMI, Transfer of Property-Development Rights

YENİLENEBİLİR ALTERNATİF GÜNEŞ, RÜZGAR, BİYOKÜTLE ENERJİ Renewable Energy Cumhur Kocalar TR

İSTANBUL TARİHİ KÜLTÜREL VE DOĞAL VARLIKLAR, SOSYOLOJİ BOĞAZİÇİ SİTLER Cumhur KOCAL AR

Ar-Ge R-D Research Development İstanbul Araştırma Geliştirme Danışma Forumu

Telif Hakları

cumhurkocalar@gmail.com İstanbul, Türkiye

Tüm sitelerde telif hakları saklıdır.

Bu veb sitesinde yayımlanan yazılar bu sitedeki orijinal linki verilerek kaynak gösterilmek ve yazarının adı mutlaka belirtilmek kaydıyla, ayrıca bir izin almadan internet üzerinden elektronik ortamda kullanılabilir. Yazıların basılı ortamda kullanımı için yazar izni gereklidir.